Правила виховання

Правила виховання

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ
1. Якщо дитина не хоче щось робити, не примушуйте її. Залиште це завдання і поверніться до нього, коли в дитини з'явиться відповідний настрій, зацікавленість.
2. Завжди треба пристосовуватися, навіть якщо не вдається.
3. Частіше хваліть і підбадьорюйте, навіть якщо дитині щось не вдається.
4. Не робіть висновки одразу. Дитина може довго не виявляти помітних ознак прогресу, а потім стрімко піти вперед.
5. Не порівнюйте постійно дитину з іншими. Діти усі різні, якби це було не так, світ став би нецікавим.
6. Не виявляйте негативізму, якщо у дитини якесь уміння виявляється не тоді, коли ви на це чекаєте.
Деякі діти повільно збільшують запас знань і слів.
7. Не намагайтесь переключити дитину на іншу діяльність, навіть якщо вважаєте, що вона виконує її надто довго. Дитина сама знає, коли треба зупинитися.
8. Ви маєте цілком задовольняти допитливість дитини.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
1. Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона - єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
2. Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні властивості.
3. Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
4. Не бійтеся «залюбити» своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того бажає.
5. Обираючи знаряддя виховного впливу, удавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та осуду.
6. Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного (бажано, щоб заборон було небагато - лише найголовніші) і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах. Неухильно дотримуйтесь встановлених вами заборон і дозволів.
7. Ніколи не давайте дитині особистих негативних оціночних суджень: «ти поганий», «ти брехливий», «ти злий». Оцінювати треба лише вчинок. Треба казати: «Твій вчинок поганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити».
8. Намагайтеся впливати на дитину проханням - це найефективніший, спосіб, давати їй інструкції. Якщо прохання не виконується, треба переконатися, що воно відповідає вікові й можливостям дитини. Лише тоді можна вдаватися до прямих інструкцій, наказів, що буде досить ефективним для дитини, яка звикла реагувати на прохання батьків. І тільки в разі відвертого непослуху батьки можуть думати, про покарання. Цілком зрозуміло, що воно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти, за що її покарали. Батьки самі вирішують, як покарати, але майте на увазі, що фізичне покарання - найтяжчий за своїми наслідками засіб покарання. Дитина повинна боятися не покарання, а того, що вона може прикро вразити вас. Покараний - пробачений. Сторінку перегорнуто. Про старі гріхи жодного слова! Покарання не повинно сприйматися дитиною як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження.
9. Не забувайте, що шлях до дитячого серця пролягає через гру. Саме у процесі гри ви зможете передати необхідні навички, знання, поняття, про життєві правила та цінності, зможете краще зрозуміти одне одного.
10. Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень. Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання, тлумачити поведінку свою та інших людей.
11. Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки (день варто закінчувати читанням доброї, розумної книжки).
12. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Щодня цікавтеся її справами, проблемами, переживаннями, досягненнями.
13. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити, працювати з кон­структором. Заохочуйте її до цього, створюйте умови.
14. Відвідуйте разом театри, музеї (спершу достатньо одного залу, щоб запобігати втомі, а згодом поступово, за кілька разів, слід оглянути всю експозицію), організовуйте сімейні екскурсії, знайомлячи дитину з населеним пунктом, де ви мешкаєте.
15. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці (підтримуйте ініціативу й бажання допомагати вам).
Здатність почути, зрозуміти дитину - своєрідний місток між батьками та дітьми.

ПРАВИЛА РОБОТИ З ТРИВОЖНИМИ ДІТЬМИ
Уникайте змагань та будь-яких видів робіт на швидкість.
Не порівнюйте дитину з іншими.
Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть ії, але так, щоб вона знала, за що.
Частіше звертайтеся на ім'я.
Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте в усьому прикладом дитині.
Не ставте до дитини завищених вимог.
Будьте послідовні у вихованні дитини.
Намагайтесь робити дитині якнайменше зауважень.
Не принижуйте дитину, караючи її.

ПРАВИЛА РОБОТИ З ГІПЕРАКТИВНИМИ ДІТЬМИ
Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
Зменшити робоче навантаження на дитину.
Ділити роботу на коротші, але частіші періоди. Використовувати фізкультхвилинки.
Бути драматичним експресивним педагогом.
Знизити вимоги до охайності на початку роботи, щоб сформувати почуття успіху.
Садовити дитину ближче до вихователя.
Домовлятися з дитиною про певні дії заздалегідь.
Давати короткі, чіткі й конкретні інструкції.
Використовувати гнучку систему заохочень та покарань.
Заохочувати дитину одразу ж.
Давати дитині можливість вибору.
Залишатися спокійним. Нема холоднокровності - нема переваги.

ПРАВИЛА РОБОТИ З АГРЕСИВНИМИ ДІТЬМИ
Бути уважним до потреб дитини.
Демонструвати модель неагресивної поведінки.
Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.
Покарання не повинні принижувати дитину.
Навчати прийнятних способів вираження гніву.
Давати дитині можливість виявити гнів безпосередньо після фруструючої події.
Розвивати здатність до емпатії.
Розширювати поведінковий репертуар дитини.
Відпрацювати навички реагування в конфліктних ситуаціях.
Учити брати відповідальність на себе.

Дитина та телебачення

Дитина та телебачення

Як навчити дітей користуватись горщиком

Як навчити дітей користуватись горщиком